9 Aralık 2017 Cumartesi

GAZOZ
Her ÇUBUKLU golünü
toplu olarak yedikleri için
hazım sıkıntısı yaşayan Türk futbolunun
organik gazozudur
FENERBAHÇE!

Kendi kendilerini gazlayarak
yarattıkları şişkinliğe de
ilaçtır icabında..

“Avrupa fatihi” rüyalarını da
“Dünyanın en Müslüman takımı” saçmalıklarını da
bir geğirtiyle rahatlatır..

Ağız ishali yapar yalnız..
Öyle ki, tutamazsın,
pestenkerani cümleler dökülür
dilinden..

Bu kadar da değil yan etkisi ha..
Beyin meyin kalmaz,
mantık falan işlemez..
Bi perde iner gözüne..
Gö(z) lalesini gözbebeği gibi
görmeye başlarsın..

“Bu tarzıyla
FENERBAHÇE hiç bir yere gidemez” dersin..
FENERBAHÇE alayına gider..
E bu da tabi senin zoruna gider.. 

Buz gibi penaltının buzu
ahmetini dondurur,
nurun kaçar,
o penaltıyı
dile getirmek istersin de
cebi’ni doldurmak için
her kıçı yalayan dilin
meşgul olduğundan
getiremezsin..

Başkanı olduğun takım
FENERBAHÇE’ye kaybedince
“FENERBAHÇE bu futbolla
şampiyon olamaz” diye
bi aşka gelirsin amma
hocan
“FENERBAHÇE büyük ihtimalle
şampiyonluğa yürüyecek.
Ama biz adaylardan biri değiliz.
Gerçekçi olmak lazım” deyince
rezil olur oturursun..

On yüz bin baloncukların söner,
gazın kaçar
FENERBAHÇE her galip geldiğinde..

Kadrolu elemanın gibi çalışan hakemi
FENERBAHÇE’li,
başkanlık koltuğunda
senden alacaklı
eski başkanının oturduğu federasyonu
AZİZ’ci ilan edersin..

Boşver abisi,
bu kadar stres yapma!
Yavaş yavaş geliyor FENERBAHÇE,
acele etme..

Bi sakin, bi relaks
gözünü seveyim.
En iyisi, açalım bi gazoz daha,
rahatlarsın..
İyi gelmezse
kapağını ayrı
şişesini ayrı kullanma imkanın var hem..




4 Aralık 2017 Pazartesi

PARDON, MUTLU OLABİLİYOR MUYUZ?
Pek sayın futbol ulemaları!
N’apıyoruz şimdi,
mutlu olabiliyor muyuz?

Hayır, söyleyin de bilelim yani..
Sevineceğiz de
siz icazet vermeden olmuyo,
biliyo musun?

O ölçü olmaz,
falanca ölçü değil dediniz,
ölçemedik bi türlü!
Bi bakın ardınıza,
ne kadar girdiyse
onu ölçelim bari..

4 gol attık yine..
4 olunca sevinemiyor muyduk?
En az 5 mi lazım?
Ha 6’ya alerjiniz var,
onu geçelim, tamam!

Forvetsiz n’olucak bakalım,
diyordunuz,
arkalar dörtlendi..
N’apalım,
forvetsiz mi oynayalım hep?.

Gol sorunu teşhiniz vardı,
30 oldu..
Ona da sevinmeyelim mi?
Baraj ne?
40, 50, 60, 103??

“Puan farkı suni” dediğimizde
kıkırdıyordunuz az biraz..
Dörder dörder yerleştirip
ekiyoruz tohumları..
Nasıl, böyle organik mi?

Zevk almıyordunuz ya hani,
aldınız mı artık?
Bak hala almadıysanız söyleyin,
farklı pozisyonlar deneyelim..

Keyif vermeyen
bi takımdı di mi FENERBAHÇE?
Dertlenmeyin be abisi,
yakalım çubuğu
verelim elinize isterseniz,
tüttürün, keyiflenin..

Kalecinin perdelemesi mi
rahatsız etti yoksa?
Ziyanı yok,
sıkarız cıvataları,
kaldırırız inen perdeyi,
gözünüz rahatlar!

Spor kültürünüz mü yok?
Hazımsız mısınız?
Nefretiniz ırkçılığa mı dönüştü?

Yahu taktığınız şeye bak,
nasılsa hiç birinize mal edilmiyor ki
yaptığınız mallıklar..

Sepetinizi 119 kez doldurduk mu kafi,
cillop gibi olursunuz..
Ha bak 119’u tersten okuyup
911’i arayarak
yardım da isteyebilirsiniz hem..

Siz top oynamayı öğrenene kadar
ibişleri hopidik yaparız,
olur biter!

N’apıyoruz şimdi,
mutlu olabiliyor muyuz?
Son n’olur bize?
Yahu yapın bi şey, biz yabancı mıyız?
Ayağımız alışsın..
Bak ayağımız kendiliğinden alışınca
bundan hiç zevk alamıycaksınız,
uyandırayım!




28 Kasım 2017 Salı

FENER’İN KAZANMASI NEDEN ÖLÇÜ DEĞİL?
Elimizde mezura,
önümüzde tartı..
Ölçüp tartıyoruz ki o biçim,
santim gram
yanılmayız bak..

Şu Antalya maçı
ölçü değil mesela..
Geçen hafta Sivas’a atılan 4 gol de
ölçü değildi bak..
Kasımpaşa maçı ölçü şimdi..
Ha, kazanırlarsa
o da ölçü değil..
Bursa maçı ölçü o zaman..
Onu da kazanırlarsa……
Eeee….
Şeeyy….??

Atılan gol tırışka bi kerem..
Top sürmüş de,
dripling yapmış da,
ikiye bir oynamışlar da,
gol vuruşu harikaymış da..
Geçin bunları ya..
N’olmuş, gol mü olmuş?
Aaa.. bi saniye..
Evet, oldu lan..

Dur, dur..
E başka gol var mı?
Yok..
4 gol mü attılar?
Tamam geçen hafta attılar..
Bu hafta?
E o zaman nasıl ölçü oluyo ya?

Zaten rakip çok ruhsuzdu..
Maçı sattılar desek yeri..
Hatta dedik bile..
Yoksa maç falan kazanamaz
yahu Fener..

Hakem zaten
sülalecek Fenerli..
Valla bak..
Medya kompile Fenerli..
Bi biz değiliz..
Düşün artık..

Federasyon başkanı
“Fenerbahçemiz” demişti
bi konuşmasında..
Uyandırayım..
Artık alacağı mı ne varsa
Fenerden..

5 yiyeni 4 atan kadar eleştirmedik mi?
E bizim tıynetimiz bu..
Mevzumuz bu abicim..

Top mop oynamıyor ki Fener,
neden tırsıyorsunuz bu kadar,
diye mi sordunuz?
E pes artık..
Fenerbahçe lan bu, boru mu?

Adamlar ağır aksak,
düşe kalka giderken
basacaksın çelmeyi abicim..
Maazallah,
ya doğrulturlarsa şaftı..

Korkulur bunlardan oğlum,
ne güzel takım sıkıntılı,
yönetimin ayarı yok,
taraftarın ruhu kaçmış..
Ha bi doldururlarsa tribünleri falan,
o zaman iş nanay..

Kazandı ama zevk vermedi diyoruz
bu yüzden,
ki maça falan gelmesinler..
Çünkü o zevki bi verirlerse
topumuz düz nefes oluruz ki,
tam fiyaskos..

Yani başa dönersek,
kazandığı sürece bunlar
ölçü değil vaziyet...
Mevzu böyle yürüsün ki,
kervanımız yürüsün abisi..

Yoksa n’apar eder,
ağzımızın payını
boyumuzun ölçüsünü verir
Fenerbahçe!





20 Kasım 2017 Pazartesi

FENER’in ATTIĞI GOL KİMİN KALESİNE GİRER?
Bu ülke liginde atılan her gol
yalnızca
golü yiyenin filelerini
ilgilendirir.
Bir tek FENERBAHÇE’nin golleri
sadece rakibin kalesine girmez..

Çoklu kişilik bozukluklarının sebebidir
her FENERBAHÇE golü..
İş ki çizgiyi geçmeye görsün
meşin yuvarlak..
Ha çizgiyi nerdeyse bir metre geçtiği halde
verilmeyen golleri de var ama,
mevzumuz o değil şimdi..

Bir FENERBAHÇE golü
atıldığı an itibariyle
o meşhur dörtte üçün
kalesine girer evvela..
Bi nevi kamu malıdır yani..

Pek bi kaliteli(!) medyamızın
paçalarından kalite(!) akan yorumcularının
gözlerine girer..
Ki “z” harfini
değiştirmek de mümkün..

Kendi kirlerine aldırmadan
tertemiz ÇUBUKLU’ya
kir bulaştırma telaşındakilerin
oturma organlarına girer
o gol..

Ağzı tiner kokan kargaların,
aslan taklidi yapan pisipisilerin
pisuvarlarına girer..

Düdük öttürenlerin,
düdüğü öttürenleri öttürenlerin
zorlarına gider,
borularına girer..

Güneşli günler göreceklerine
inananlar müstesna,
ne idiği belirsiz doktorların girdiği
güneş girmeyen evlere girer..

Tüplü federasyona,
bip’li operasyona,
haplı halüsinasyona,
toplu mastürbasyona girer..

Yatarak işini görenlerin,
kucağa oturmaya alışanların,
“ayağa kalk”lı koreografi yapanların
fazla kalkan kaba etlerine girer..

Tarafsızlık ayağına
bozuk sistemin taraftarlığına soyunup,
FENERBAHÇE’yi
bertaraf etmek isteyenlerin
bi taraflarına girer..

Ha FENERBAHÇE çok mu iyi top oynuyor?
Hayır..
4 gol attığı halde, 
yine hayır!
İştahla, hevesle
gol için saldırsa bile hayır!

Ama bir kez başını kaldırması bile
korkudan titretiyor birilerini..

Çünkü biliyorlar,
çuvaldız yurdusu kadar yerden
deve denli soğuk girer..
Ve FENERBAHÇE’nin kuranderi bile
topunu hasta etmeye yeter..





14 Kasım 2017 Salı

PROBLEM BELLİ, ÇÖZÜM NET!
Bi acayibiz
FENERBAHÇE’liler olarak,
kabul edelim..
Sevdaya el uzatıldığında
en balyozundan yumruk oluruz da,
kendi içimizde ayrışırız
hemencecik..

Hep bi matematiğimiz
şaşar zaten..
11 puan geriden gelip
şampiyon oluruz..
17’de 16 yaparız
sıkıya gelince..
103 gol atarız tek sezonda..
3-0’dan geri dönüp
4-3’ü buluruz..
10 kişiyle 6 atarız falan..

Alt tarafı dört işlem var
matematikte..
Onun da
yanlışlarını seçeriz
lazım olduğunda..

Gücünü TOPLAYIP,
okkalı bi tokadı
kuyunu kazanların
suratlarına ÇARPMAK varken,
aşkı ıskartaya ÇIKARTIP,
BÖLÜNMEYE yüz tutmak niye?

Ha bak bölünme deyince de
üstümüze yok ha,
doğruya doğru..

BAŞKAN’cılar, muhalifler,
AYKUT’çular, ALEX’çiler..
Topçusunu her fırsatta
gömen de var aramızda,
ne yaparsa yapsın
Tanrı gibi görüp
kutsayan da…

LACİVERT’ten hazzetmeyip
sırf SARI giyineni de gördü bu gözler,
“SARI parçalılarda da var,
en güzeli LACİVERT” diyeni de..

Oysa ki SARI
tek başına sadece SARI,
LACİVERT sadece LACİVERT..
Yan yana olduklarında
ÇUBUKLU onlar..
Yan yana yıkılmaz bir duvar..

Eksilmeyeceksin Kardeşim..
Ne inancından,
ne umudundan,
ne mücadelenden
eksilmeyeceksin..

Bölünmeyeceksin
ocu, şucu, bucu diye..
Fikir farklıları candır,
derin ayrılıklar cana kast..

Ha göre göre
bölmeyeceksin de..
Hata yaptığını, yorulduğunu,
yıprandığını, yıprattığını
göreceksin..

Ömür verdiğin sevdayı
omuzlayacak, düşürmeyeceksin;
çakalların kucağına da,
kendi hırsının, egonun eline de..

“Aynı sesi çıkarmadıkça
başarılı olunamaz” diyorsan
yükselen sese
kulak vereceksin..

Sevda da hepimizin, dava da..
Tek başına sahiplenmeyeceksin!

Yıllarca beklediğin o yeni nefesi
ciğerlerine doldurmak hakkın,
hayatını adayıp
gücüne güç katana vefa
görevin..

Vaziyet kötü, gidişat vahim; kabul..

Ama en olmadık zamanlarda,
en acayip refleksleri gösteren
güçtür FENERBAHÇE,
unutma!

Ve sen FENERBAHÇE olmadıkça
attıkları yumruğa makas,
sıktıkları mermiye taş,
golüne ofsayt,
penaltına “oyna” demeye
devam ederler..

Problem belli
ama çözüm de net!
Gücünü BÖLME!
Bir araya TOPLA!
Sıkı bir yumruk ÇIKAR!
Ve yüzlerine ÇARP!





2 Kasım 2017 Perşembe

-Zeki Rıza SPOREL için-
ÜSTAD-I KAPTAN
Saha-yi futbolda var bir Zeki
Olmaya zir-u cihanda örneği
Yıldı “golkipler” şutundan her zaman
Namı tuttu car-u aktar-u cihan..
…..

Ayakları adından daha “Zeki”
bir futbolcu daha görmedi
futbol sahaları..

Bir eşi daha olmadı
futbol icat edildiğinden beri..
Nasıl olsun!
352 maçta 470 gol..

Bu yüzden
en çok kaleciler sevindi
futbolu bıraktığında..

Onsuz futbol literatürü karikatür,
adı anılmadan yazılacak ansiklopedi
ciklet falıdır ancak..

ÇUBUKLU’yu ilk giydiğinde sırtına
adamdan sayılmayıp
fotoğrafı bile çekilmedi.
Sayılmadı çünkü çocuktu..
17 yaşında bile değildi daha..

Ama o yazdı tarihini
daha abecesi bile olmayan
Türk futbolunun..
İşte fotoğrafının çekilmesine bile
gerek duyulmadığı
o maçta attığı 4 goldü
kaleme aldığı tarihin
ilk mürekkebi..

Göğsünde ay yıldız taşıyan
ilk milli takımın
-o zaman ki deyimiyle-
ilk gol kaydına o muvaffak oldu..

Ondan dört ay önce de
sırf FENERBAHÇE’yi harcamak için
karizmayı çizdiren Hartington’u
zırıl zırıl ağlatan
iki golde de
onun adı yazıyordu yine..

Bir lig maçında
rakip filelere
8 gol birden bırakan da o,
Galatasaray ve Beşiktaş’a
tek maçta
4’er gol atan da..

Ha, futbol hayatı boyunca
ÇUBUKLU’yla
Galatarasaray’a
tam 33 gol atan da
ta kendisi..

Milli formayla
bir maçta attığı 4 golle
adını yazdırdığı rekor
ancak 72 yıl sonra
egale edilebildi..

Jübilesinde
frikiği çaktığı yerden
kaleye taksi tutsan
eski parayla 30 milyon..

Kaptan dediler,
kafi gelmedi üstad dediler..
O da yetmedi
FENERBAHÇE’yi FENERBAHÇE yapan adam dediler..

Topa ÇUBUKLU’yla vurduğu ilk gün
çekilmeye gerek duyulmayan fotoğrafını
önce efsaneler kitabına
sonra başkanlar albümüne
koydurdu gururla..

Futbol oynadı,
kupa kazandı..
Bıraktı, tenis oynadı,
kupa kazandı..
Golf oynadı, hokey oynadı,
kupa kazandı..
çünkü topa vurması için yaratmıştı
Tanrı onu..

Adı ZEKİ RIZA’ydı..
FENERBAHÇE’ye üstün muvaffakiyetler emreden
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
bizzat verdi
SPOREL soyadını..
Futbolun ayağıydı belki ama
sporun eliydi çünkü..

Ve hala sporun eli, ayağı..
ÇUBUKLU için akıttığı terin mirasçıları
var oldukça da
öyle kalacak..




23 Ekim 2017 Pazartesi

OTUR, SIFIR!
Hanımlar Beyler,
lütfen
alıcılarınızın ayarıyla oynayın!
Çünkü izledikleriniz, gördükleriniz
gerçek değil..
Siz derbiyi
0-0 bitti sanıyorsunuz ama
kazın ayağı öyle değil işte..

Hakem tertemiz maç yönetti mesela..
Oh mis.. Cillop gibi..

FENERBAHÇE’nin golü verilmez tabi..
JANSSEN bacağını kırdı orda adamın..
Zaten çocuk
sakatlandı çıktı sonra..
Futbol hayatı bitecekti nerdeyse..
JANSSEN adam yaralamadan
yargılanmalı abicim..
Az bile yaptı hakem,
oh olsun..
Ayrıca röveşata golüne
faul çalmış hakemden bahsediyoruz,
pardon yani..

Penaltı dedikleri zaten tırışka..
Ne yani,
eliyle mi tutmuş çocuk,
planjon mu yapmış..
Eeee?

Ama bak HASAN ALİ’nin ki penaltı!
Avcuna alıp tarttı topu resmen..
Valla bak!
Bana mı inanıyorsunuz,
görüntülere mi allasen..

Ha bi de DENAYER’e sarı verdi ki,
o yanlış işte..
Çocuk munisçe topa dokundu..
JANSSEN attı kendini..
Çek sarıyı JANSSEN’e
bak bi daha yapıyor mu?

BELHANDA’ya kırmızı
külliyen saçma..
KAMENI kündeye aldı orda çocuğu..
Ne kırmızısı ya?
Penaltının amcası..
Amca baba yarısıdır ya,
o açıdan..

BELHANDA’nın kartı iptal edilip
tez özür dilenmeli,
KAMENI de yabancı şubeye çekilip
sorgulanmalı..

Hakemin kafaya su atmışlarmış..
Napsınlar,
susamış hakem,
su da mı ikram etmesinler..
Ne kadar vicdansız oldu bu toplum ya..

Koreografiyi de ne abarttılar ha..
Senelerce kucağa oturarak
işini gördüren camianın
“ayağa kalk” diye
mevzuyu protesto etmeleri
normal değil mi
gözünüzü seveyim..

Hem “dualarla himmetlerle
ayağa kaldırıcaz” derken
bodoslama gelmiyor da
“ayağa kalk” deyince mi
subliminal oluyor?

Rocky mi battı yoksa gözünüze?
E bi daha ki maçta da
Rambo’nun resmini kaldırıp
“bu bizim savaşımız değil” yazarlar
olur biter yahu..

Mesele ayağa kalkmak
değil ki zaten..
Oturulan kucaktan
nasıl ayağa kalkıldığı
seyirlik aslında.. 

Lütfen oynayın
şu alıcılarınızın ayarıyla
o yüzden..
Çünkü mevzu
hakkaten göründüğü gibi değil..